Με αφορμή τη νέα Δράση που μόλις ανακοινώθηκε και αφορά στην ενίσχυση των επενδυτικών σχεδίων υπό ίδρυση και νεοσύστατων επιχειρήσεων ΜμΕ ας δούμε στο παρακάτω άρθρο 6 βήματα που πρέπει να προσέξετε πριν ανοίξετε το δικό σας φυσικοθεραπευτήριο.
6 βήματα για ένα πλήρες επιχειρηματικό πλάνο
Ανοίγοντας το δικό σας χώρο ως φυσικοθεραπευτής, είναι το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας σας. Ξαφνικά βρίσκεσαι να είσαι και επιχειρηματίας εκτός από θεραπευτής!
Το να διευθύνετε τη δική σας επιχείρηση σημαίνει γενικά ότι έχετε περισσότερες ευθύνες, περισσότερο άγχος και λιγότερο ελεύθερο χρόνο από ότι όταν εργάζεστε για κάποιον άλλο. Δεν είστε πλέον μόνο ένας φυσικοθεραπευτής που παρέχει την καλύτερη φροντίδα στους ασθενείς σας, αλλά πρέπει επίσης να αφιερώσετε χρόνο και προσοχή στα επιχειρηματικά πλάνα και νούμερα της εταιρείας σας. Πρακτικά πράγματα, όπως η εγγραφή της επιχείρησής σας και η αναγνώριση από τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι θέματα που μπορεί να έχετε ήδη ερευνήσει. Τι γίνεται όμως με την επιχειρηματική πτυχή;
Στο άρθρο αυτό θα κάνουμε μία προσπάθεια να σας βοηθήσουμε να χαρτογραφήσετε όλες τις σχετικές πτυχές. Πάμε λοιπόν να αναλύσουμε 6 βήματα για ένα πλήρες επιχειρηματικό πλάνο και περισσότερες πιθανότητες χρηματοδότησης.
Βήμα 1: Γιατί να ανοίξετε το δικό σας χώρο;
Το πρώτο βήμα είναι να προσδιορίσετε γιατί θέλετε το δικό σας χώρο. Ποια φιλοδοξία σας εμπνέει; Θέλετε να βελτιώσετε την ποιότητα της θεραπείας σας, την ικανότητά σας να εργάζεστε ανεξάρτητα ή θα θέλατε να δημιουργήσετε περισσότερα έσοδα; Μπορεί να έχετε πολλούς λόγους για να ξεκινήσετε μια επιχείρηση – είναι σημαντικό να καταγράψετε τους στόχους σας σε ένα χαρτί.
Γράψτε τον κύριο λόγο που θέλετε να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση. Στη συνέχεια κάντε την ακόλουθη ερώτηση: «Γιατί είναι αυτό σημαντικό για μένα;» απαντήστε το και επαναλάβετε την ίδια ερώτηση “Γιατί;” μερικές φορές μέχρι να φτάσετε στον απόλυτο πυρήνα του θέματος. Αυτός ο πυρήνας θα σας βοηθήσει να πάρετε κάθε απόφαση που θα αντιμετωπίσετε. Γιατί κάθε απόφαση θα χρησιμεύσει για να υποστηρίξει αυτό το αρχικό «γιατί». Απαντώντας σε αυτό το γιατί, θα προσδιορίσετε εάν θέλετε συνέταιρο, τι είδους υπηρεσίες θα παρέχετε, τι επενδύσεις θα κάνετε, πώς οραματίζεστε την επιχείρησή σας σε 5 έτη, και πληθώρα άλλων ερωτημάτων που καθορίζουν το όραμα σας και πώς θα το υλοποιήσετε.
Βήμα 2: Τι είδους χώρο φυσικοθεραπείας;
Τώρα ενδεχομένως να έχετε προσδιορίσει το κίνητρό σας για να ξεκινήσετε το χώρο σας. Ποιος τύπος χώρου ταιριάζει με αυτό το κίνητρο; Η American Physical Therapy Association (APTA) δημοσίευσε μια σειρά από ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε ποιος τύπος σας ταιριάζει καλύτερα:
- Προτιμάτε να δουλεύετε μόνος ή ομαδικά;
- Σας αρέσει να έχετε άτομα γύρω σας τακτικά με τα οποία μπορείτε να συζητάτε πράγματα;
- Έχετε ένα ισορροπημένο σύνολο ταλέντων; Με άλλα λόγια, δεν είστε απλώς ένας εξαιρετικός θεραπευτής, ένας ξεκάθαρος επικοινωνιακός, καλός στα οικονομικά, φυσικός marketer και βιρτουόζος της τεχνολογίας; Ή είστε έτοιμος να προσλάβετε άτομα για να καλύψετε τις αδυναμίες σας;
- Θα εστιάσετε σε υψηλότερο επίπεδο διαχείρισης ή σε καθημερινές λεπτομέρειες; Και αν η απάντησή σας δεν είναι και τα δύο, ποιος θα τείνει στο άλλο μέρος της εξίσωσης;
- Έχετε καταλάβει τον ακριβή σχεδιασμό του χώρου σας; Και πως αυτός θα προσαρμόζεται γρήγορα όταν τα πράγματα δεν πάνε όπως αναμενόταν;
- Νιώθετε αρκετή αυτοπεποίθηση να τα κάνετε όλα μόνοι σας;
Όταν απαντάτε σε αυτές τις ερωτήσεις, μπορεί να ανακαλύψετε ότι παρόλο που θέλετε να ξεκινήσετε τη δική σας κλινική, ίσως είναι καλύτερο να το κάνετε μαζί με έναν επιστημονικό συνέταιρο. Ένας συνέταιρος (συνάδερφος φυσικοθεραπευτής) μπορεί να συμβάλει στην αλληλοκάλυψη των κενών, π.χ. συγχρηματοδοτώντας το πλάνο, μέσω της εμπειρίας, ενός καλού δικτύου, συνδιαχειρίζοντας την επιχείρηση ή ακόμη συμπληρώνοντας με πολύτιμες θεραπευτικές δεξιότητες που ενδεχομένως σας λείπουν. Δεν θα χρειαστεί να κάνετε πράγματα μόνος, όπως η διοίκηση και η διαχείριση μιας ομάδας μόνοι σας και θα μπορείτε να κατανείμετε το φορτίο. Από την άλλη, μπορείτε να μην έχετε ανάγκη στην ουσία από συνέταιρο (δηλ. έναν συνάδερφο φυσικοθεραπευτή), αλλά απλώς από υπαλλήλους ή εξωτερικούς συνεργάτες (για μάρκετινγκ, συμβουλευτική, κ.α.) ή ακόμη και από ένα επιχειρηματικό συνέταιρο-επενδυτή.
Αλλά ένας χώρος φυσικοθεραπείας σημαίνει πολλά περισσότερα από το να αποφασίσετε εάν θέλετε να ξεκινήσετε μόνοι σας ή με ένα συνέταιρο και εάν θέλετε να προσλάβετε μια ομάδα ή να δημιουργήσετε ένα ανεξάρτητο χώρο. Επειδή η φυσικοθεραπεία δεν είναι η μόνη υπηρεσία που μπορείτε να παρέχετε. Μπορείτε να επιλέξετε να δημιουργήσετε μια κλινική όπου παρέχονται και άλλες υπηρεσίες υγείας συμπληρωματικά της φυσικοθεραπείας, όπως το manual therapy, η οστεοπαθητική, η χειροπρακτική, διατροφικές συμβουλές, αποθεραπεία (recovery), κτλ. Ή ακόμη μπορείτε να προσφέρετε έναν τύπο γυμναστηρίου (θεραπευτικού, με λειτουργικές ασκήσεις επανένταξης, προληπτικού για γηριατρικό πληθυσμό, κτλ) ώστε οι ασθενείς σας να χρησιμοποιούν τακτικά τον εξοπλισμό σας (π.χ. εν είδει συνδρομής) ή χώρο αποθεραπείας για αθλητές-πελάτες σας μετά την προπόνηση τους. Μπορείτε να προσφέρετε στους ασθενείς σας καθοδήγηση, ενώ ασκούνται για να διασφαλίσετε ότι ο εξοπλισμός χρησιμοποιείται σωστά και να συμβάλετε αληθινά στην αποκατάσταση τους με το περιβάλλον του ειδικού γυμναστηρίου σας. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα ενός τέτοιου χώρου είναι ότι παρέχει μια συνεχή ροή εισοδήματος είτε κατ’ αποκοπή είτε μέσω πακέτων υπηρεσιών ή συνδρομής.
Βήμα 3: Πώς να διαφοροποιήσετε το χώρο σας;
Τώρα ξέρετε τι είδους χώρο θέλετε, είναι καιρός να σκεφτείτε τι θα τον ξεχωρίσει από τους άλλους. Ίσως δεν υπάρχει ακόμη ένα φυσικοθεραπευτήριο στην περιοχή σας – αυτό θα ήταν ένας σημαντικός παράγοντας, αλλά όχι ο κυριότερος. Συνήθως θα διαπιστώσετε ότι υπάρχει ανταγωνισμός, ο οποίος, ωστόσο, τις περισσότερες φορές είναι χρήσιμος. Τι θα ξεχωρίσει λοιπόν την κλινική σας;
Ίσως γνωρίζετε ήδη τι είναι αυτό που θα ξεχωρίσει την κλινική σας: η ποιότητα, η επιστημονική εξειδίκευση, ειδικές θεραπείες, σύγχρονος εξοπλισμός. Ή το γεγονός ότι η κλινική σας είναι πολυεπιστημονική και προσφέρει διευρυμένες υπηρεσίες (π.χ. συμβουλευτική). Αλλά υπάρχει επίσης μια πιθανότητα να μην ξέρετε ακόμη τι να κάνετε για να δημιουργήσετε μία διαφοροποιημένη κλινική.
Ο ευκολότερος τρόπος λοιπόν για να ξεκινήσετε μια κλινική που να ξεχωρίζει είναι να προσφέρετε στους ασθενείς σας την καλύτερη δυνατή εμπειρία καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδίου του ασθενή στο χώρο σας. Βεβαιωθείτε ότι η κλινική σας αντιμετωπίζει τον ασθενή με ευγενικό και προσωπικό τρόπο, με ενεργή συμμετοχή του και με διακριτικότητα. Είτε πρόκειται για την ίδια τη θεραπεία, την εσωτερική διακόσμηση και αισθητική του χώρου σας, την επικοινωνία με τους ασθενείς σας – κάντε την έξτρα προσπάθεια.
Σκεφτείτε ποιος είναι ο ασθενής σας και τι μπορείτε να κάνετε για να προσφέρετε επιπλέον υπηρεσίες σε αυτό το άτομο. Χαρτογραφήστε το ιδανικό ταξίδι του ασθενή σας μέσα στο χώρο σας, ποια θεραπεία χρειάζεται, πώς θα του την προσφέρετε, πόσα δωμάτια θεραπείας χρειάζεστε, τί μέγεθος θα έχουν, πόσο μεγάλο θα είναι το γυμναστήριο σας, πώς θα δώσετε κίνητρο στον ασθενή σας για ενεργή συμμετοχή, κ.α.. Καθορίστε το μέγεθος της ομάδας που στοχεύετε να φτιάξετε (γραμματεία, βοηθοί, κτλ) και ποιες είναι οι προτεραιότητες για αυτήν την ομάδα (π.χ. αρχικά μπορείτε να ξεκινήσετε μόνο σας). Με βάση όλες αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να καθορίσετε τι πρέπει να κάνετε για να προσφέρετε στο target group των ασθενών-πελατών σας την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Για παράδειγμα, βεβαιωθείτε ότι έχετε μια άνετη αίθουσα αναμονής ώστε να είναι ένα ευχάριστο μέρος για τους ασθενείς και τους συνοδούς τους. Ή φροντίστε να έρχεστε σε επαφή με ασθενείς μεταξύ των ραντεβού σας για να δείξετε τη συμμετοχή σας.
Υπηρεσίες. Όταν προσδιορίσετε την εμπειρία που θέλετε να βιώσουν οι πελάτες σας, τότε ήρθε η στιγμή να αποφασίσετε το εύρος των υπηρεσιών που θέλετε να προσφέρετε και πώς θα τις υποστηρίξετε. Μπορείτε να αρκεστείτε στις βασικές θεραπείες (π.χ. μυοσκελετική αποκατάσταση γενικού πληθυσμού) ή βάσει της εξειδίκευσης και εμπειρίας σας να επεκταθείτε και σε ειδικό πληθυσμό (π.χ. αθλούμενους, παιδιατρικό πληθυσμό), ειδικές θεραπείες (π.χ. αντιμετώπιση διαταραχών πυελικού εδάφους), προηγμένες παροχές (π.χ. γυμναστήριο λειτουργικής επανένταξης σε άθλημα, χώρο αποθεραπείας, υδροθεραπεία), πρόσθετες υπηρεσίες (διατροφή, αθλητική ψυχολογία, συμβουλευτική, κατασκευή εξατομικευμένων ορθώσεων, κ.α.). Σχεδιάστε τα δωμάτια θεραπείας ώστε να προσφέρουν διακριτικότητα και άνεση στους πελάτες σας, αλλά παράλληλα με τρόπο ευέλικτο ώστε να μπορούν ενδεχομένως στο μέλλον να τροποποιηθούν. Κάντε το γυμναστήριο σας βασικό κομμάτι των υπηρεσιών σας, να καταλαμβάνει ικανοποιητική έκταση και σωστά εξοπλισμένο ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και μην τον αντιμετωπίζετε ως ένα χώρο που σας επιβάλλεται από τη νομοθεσία.
Η εταιρεία μας, στο πεδίο αυτό προσφέρει τόσο συμβουλευτική στα αρχικά σας στάδια (concept, σχεδιασμό χώρου, προδιαγραφές, κ.α.) όσο και τεκμηριωμένες λύσεις σε ειδικές θεραπείες (π.χ. αυτές που υποστηρίζονται από τη θεραπεία INDIBA ή ένας θάλαμος ολόσωμης κρυοθεραπείας ή ένας χώρος αποθεραπείας) και προτάσεις για ένα σύγχρονο θεραπευτικό γυμναστήριο. Εξίσου σημαντικό, προσφέρει την απαραίτητη επιστημονική εκπαίδευση και υποστήριξη των πελατών από εξειδικευμένο προσωπικό μας με κλινική εμπειρία.
Βήμα 4: Ποια τοποθεσία θα επιλέξετε;
Οι μεσίτες ακινήτων έχουν τρεις μαγικές λέξεις: τοποθεσία, τοποθεσία και τοποθεσία. Το ίδιο ισχύει και για μια κλινική φυσικοθεραπείας. Ο χώρος αρχικά θα προσελκύσει ανθρώπους από την ευρύτερη περιοχή. Βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε υπόψη τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες σε μια συγκεκριμένη περιοχή, εκτός από το δικό σας «γιατί» και ποιον θέλετε να θεραπεύσετε.
Μερικά πράγματα πρέπει να ερευνήσετε:
- πόσοι άνθρωποι ζουν και εργάζονται στην περιοχή;
- ποια είναι τα δημογραφικά τους στοιχεία (ηλικία, κατάσταση κ.λπ.);
- πόσοι ιατροί βρίσκονται στην περιοχή (για παραπομπές);
- πόσα και τι φυσικοθεραπευτήρια βρίσκονται στην περιοχή;
- πόσο συχνά οι άνθρωποι αναζητούν μια κλινική φυσικοθεραπείας σε μια συγκεκριμένη περιοχή στο Google;
- πόσο προσβάσιμη είναι η επιθυμητή τοποθεσία; Υπάρχει κάποια (δωρεάν) δυνατότητα στάθμευσης;
Εκτός από τη γεωγραφική θέση, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη και η φυσική τοποθεσία. Πόσο χώρο πιστεύετε ότι χρειάζεστε; Δεν χρειάζεται να επενδύσετε αμέσως σε μια ασφαλή τοποθεσία. Φυσικά, δεν θέλετε να “μικρύνετε”, γιατί χρειάζεστε αρκετό χώρο για εσάς και τους ασθενείς σας για να εξασφαλίσετε μια άνετη εμπειρία θεραπείας. Ωστόσο, το να ξεκινήσετε σε ένα υπερμεγέθη χώρο θα διογκώσει το μηνιαίο κόστος σας όσον αφορά το ενοίκιο και τις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας που θα αποδειχθεί δύσκολο να καλυφθούν.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι καλύτερο να κοιτάξετε αρχικά σε μικρότερες τοποθεσίες που μπορούν να ενοικιαστούν με ευελιξία. Εάν τα πράγματα δεν εξελιχθούν όπως νομίζατε ή εάν χρειάζεστε περισσότερο χρόνο για να ξεκινήσετε, αυτό θα σας επιτρέψει την ευελιξία να προσαρμοστείτε. Εάν παρατηρήσετε ότι ο χώρος σας δεν λειτουργεί, μπορείτε να αλλάξετε γρήγορα τοποθεσία και να επιλέξετε μια μεγαλύτερη τοποθεσία στην περιοχή, εάν χρειάζεται.
Βήμα 5: Πώς να σχεδιάσετε έναν επαγγελματικό χώρο;
Έχετε ερευνήσει τοποθεσίες και γνωρίζετε πόσο χώρο θέλετε να βρείτε σε ποια περιοχή. Μόλις βρείτε την τοποθεσία σας, ήρθε η ώρα να τη διακοσμήσετε. Έχετε μια ιδέα για το πώς να σχεδιάσετε το χώρο σας; Δύο αποφάσεις είναι βασικές: ποιο λογισμικό θα χρησιμοποιήσετε και φυσικά ποιος εξοπλισμός θεραπείας να επιλέξετε.
Τι λογισμικό χρειάζομαι;
Το σωστό λογισμικό θα δώσει στο χώρο σας ένα εναρκτήριο λάκτισμα. Υπάρχει πολύ λογισμικό εκεί έξω για να το ερευνήσετε. Το πιο σημαντικό πράγμα για το λογισμικό είναι ότι κάνει αυτό που θέλετε. Δεν θα χρειαστείτε πολλές επιλογές λογισμικού για μια μικρή κλινική, αλλά θέλετε να βεβαιωθείτε ότι το λογισμικό σας προσφέρει όλη τη λειτουργικότητα που χρειάζεστε. Λάβετε υπόψη τις υπηρεσίες και τις ανάγκες σας και βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλέξει λογισμικό που θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη κλινική σας οργανωμένη.
Κάθε κλινική φυσικοθεραπείας θα πρέπει να αντιμετωπίσει τα ακόλουθα θέματα:
- Πληρωμές (μέσω προγράμματος ERP)
- CRM (Customer Relationship Management ή Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων), δηλ. η πλατφόρμα με την οποία η επιχείρηση έρχεται σε επαφή με τους πελάτες της (τηλέφωνο, ηλεκτρονική αλληλογραφία, οι φόρμες επικοινωνίας, ραντεβού), καθώς επίσης και διάφορους αυτοματισμούς.
- Πρόγραμμα θεραπειών
- GDPR
Τι εξοπλισμό χρειάζομαι;
Όταν προσδιορίσετε τις υπηρεσίες που θέλετε να προσφέρετε στους πελάτες σας, τότε ήρθε η στιγμή να αποφασίσετε τι επένδυση μπορείτε να υποστηρίξετε σε κτηριακές εργασίες και σε ιατροτεχνολογικό και λοιπό εξοπλισμό. Ο εξοπλισμός σας θα σας βοηθήσει να μετατρέψετε την κλινική σας σε μια ιστορία επιτυχίας. Ο καλός εξοπλισμός απαιτεί επένδυση, αλλά θα διαρκέσει για χρόνια και θα σας βοηθήσει να παρέχετε την καλύτερη δυνατή φροντίδα.
Επενδύστε σε σύγχρονο και ποιοτικό εξοπλισμό με προστιθέμενη αξία. Η πρώτη εντύπωση έρχεται μόνο μία φορά και ο εξοπλισμός θεραπείας σας είναι σημαντικό μέρος αυτής της πρώτης εντύπωσης. Καθώς ο ασθενής σας έρχεται, πρέπει να βρει τον εξοπλισμό καθαρό, αξιόπιστο και επαγγελματικό. Είναι ζωτικής σημασίας να διατηρείται ο εξοπλισμός άνετος και να ακολουθούνται διαδικασίες εξασφάλισης της υγιεινής τόσο για τον ασθενή όσο και για τον θεραπευτή. Φροντίστε πάντα να προμηθεύεστε με ιατρικό εξοπλισμό που θα εξασφαλίζει αποτελεσματικότητα, κλινική τεκμηρίωση, ασφάλεια, πιστοποίηση σύμφωνα με τον νέο κανονισμό MDR (για χρήση ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού από επαγγελματίες υγείας) και αξιοπιστία. Γνωρίζετε ότι αποκλειστικά και μόνο ιατρικές συσκευές με ιατρική διαβάθμιση (Medical CE βάσει του νέου MDR ΕΕ 2017/745) θα μπορούν να χρησιμοποιούνται από φυσικοθεραπευτές (και άλλους επαγγελματίες υγείας) τα επόμενα χρόνια; Έχετε ενημερωθεί για το κόστος αναλωσίμων, περιφερειακών, καθώς και συντήρησης και επισκευής των συσκευών φυσικοθεραπείας που θέλετε να επιλέξετε;
Προσπαθήστε να εντοπίσετε ποια φυσικά μέσα και εξοπλισμό σας είναι πραγματικά απαραίτητα για να ξεκινήσετε την επιχείρηση σας και να υποστηρίξετε το στόχο σας. Κάντε ορθολογικό προγραμματισμό και μην συμβιβάζεστε με ιατρικές συσκευές που δεν πληρούν όλες τις παραπάνω προδιαγραφές. Ζητήστε ενημέρωση, δειγματισμό, βιβλιογραφία και εκπαίδευση από τις εταιρείες αντιπροσώπευσης που θέλετε να συνεργαστείτε. Στη συνέχεια μπορείτε να εξοικονομήσετε πόρους όσο εξελίσσεται η επιχείρηση σας και μέρος αυτών να τους επενδύσετε μελλοντικά στον εμπλουτισμό του εξοπλισμού σας. Από την άλλη πλευρά, έχει παρατηρηθεί ότι ένας κακός σχεδιασμός σε κτηριακές εργασίες και βασικό εξοπλισμό και έπιπλα, βγάζει εκτός προϋπολογισμού τον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και ο θεραπευτής τελικά συμβιβάζεται με επιλογές που δεν πληρούν τις προδιαγραφές.
Θέλετε να ενημερωθείτε για τις σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις που ταιριάζουν στην κλινική σας; Οι σύμβουλοι πωλήσεων μας με κλινική εμπειρία και τεχνογνωσία θα χαρούν να συζητήσουν μαζί σας τις διάφορες επιλογές και να σας κάνουν επίδειξη του προτεινόμενου εξοπλισμού στον εκθεσιακό μας χώρο ή στο χώρο σας. Αναζητήστε μας σε 3 σημεία στην Ελλάδα και στην Κύπρο.
Βήμα 6: Πώς θα επικοινωνήσω το νέο μου χώρο;
Τι είναι μια κλινική φυσικοθεραπείας χωρίς ασθενείς; Η προσέλκυση νέων ασθενών και η διατήρηση των υπαρχόντων ασθενών είναι ένα από τα βασικά σας καθήκοντα. Αν και οι παραπομπές και η από στόμα σε στόμα “διαφήμιση” είναι σημαντικά στοιχεία, πιθανότατα δεν θα είναι αρκετά. Είσαι στη τελική ένας νέος παίκτης. Πολλοί από τους πιθανούς ασθενείς σας πηγαίνουν αυτή τη στιγμή αλλού ή έχουν πάει αλλού στο παρελθόν και θα πρέπει να λάβουν μια συνειδητή απόφαση να αλλάξουν θεραπευτές.
Εδώ μπαίνει η διακριτική σας ικανότητα. Γιατί ένας ασθενής να επιλέξει εσάς αντί για εκείνο τον άλλο, πολύ παλαιότερο χώρο; Ίσως η κλινική σας προσφέρει περισσότερες ώρες γραφείου, επισκέψεις στο σπίτι, πιο επαγγελματική αίσθηση ή καλύτερη υγιεινή, περισσότερες υπηρεσίες, ποιοτικό εξοπλισμό ή κάποια εξειδίκευση. Η επόμενη ερώτηση είναι: πώς να ενημερώσετε τους δυνητικούς σας πελάτες ότι προσφέρετε όλα αυτά τα στοιχεία;
Αυτό θα απαιτήσει μια στρατηγική μάρκετινγκ. Η βάση μιας στρατηγικής μάρκετινγκ είναι η εξής:
- Ποιος: ποιο είναι το κοινό-στόχος σας (target group), πώς να προσεγγίσετε καλύτερα αυτήν την ομάδα;
- Πότε: πότε η ομάδα-στόχος σας είναι πιο ευαίσθητη στο μήνυμά σας;
- Πού: ποια κανάλια θα αναπτύξετε για την καμπάνια σας;
- Τι: ποιο περιεχόμενο προτιμά η ομάδα-στόχος;
- Πώς: ποιος θα φροντίσει το μάρκετινγκ; Πώς θα παρακολουθεί για το τι λειτουργεί και τι όχι; Πόσο συχνά θα προσαρμόζετε την πορεία σας;
Σε κάθε περίπτωση, το σχέδιο μάρκετινγκ θα παρέχει τα ακόλουθα αποτελέσματα: όνομα επιχείρησης, οπτική ταυτότητα (brand) και λογότυπο, καθώς και οδηγίες επικοινωνίας, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αλληλεπίδρασης με το κοινό-στόχο σας και με τον τύπο μηνύματος. Το λογότυπο είναι ένα σημαντικό μέρος του μάρκετινγκ μιας κλινικής φυσικοθεραπείας. Συχνά ένα λογότυπο λειτουργεί ως η εικόνα με την οποία σας θυμούνται οι άνθρωποι. Είναι σύμβολο ποιότητας και επαγγελματισμού. Ο στόχος είναι να σχεδιάσετε ένα λογότυπο για μια ζωή. Μπορεί να το βελτιώσετε με την πάροδο του χρόνου ή να σχεδιάσετε μικρές τροποποιήσεις, αλλά η βάση του λογότυπου σας προορίζεται να διαρκέσει για πάντα.
Όταν δημιουργείτε το brand σας (την ταυτότητα σας), εκτός από το λογότυπό σας (και το στυλ του που συχνά διαπερνά την οπτική σας ταυτότητα) είναι σημαντικό να προσδιορίσετε ποια σύμβολα, σημάδια ή λογότυπα σας αρέσουν, να επιλέξετε γραμματοσειρά και χρώματα και περίτεχνες λεπτομέρειες προκειμένου να δημιουργήσετε την καλύτερη δυνατή αναπαράσταση του χώρου σας. Μην στέκεστε στα συνήθη στερεότυπα που επιλέγονται για χώρους φυσικοθεραπείας. Αναζητήστε τη συμβουλή κάποιου ειδικού. Θα σας στοιχίσει σημαντικά λιγότερο εάν ξεκινήσετε μαζί του, παρά να αναζητήσετε τροποποιήσεις στην πορεία.
Αφού προσδιορίσετε την οπτική σας ταυτότητα και το λογότυπό σας, είναι καιρός να καθορίσετε ποιους πόρους θα χρησιμοποιήσετε για να δείξετε την επωνυμία σας στο κοινό και να προσφέρετε τις υπηρεσίες σας. Μπορεί να θέλετε να δημιουργήσετε έναν ιστότοπο σε συνδυασμό με μια ενεργή στρατηγική μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ένα διαδικτυακό διαφημιστικό πλάνο. Είναι επίσης σημαντικό να διερευνήσετε εάν μπορείτε να βρείτε συνεργάτες που θα παραπέμπουν ασθενείς σε εσάς – οι παραπομπές μπορεί να είναι μια καλή πηγή ασθενών (π.χ. ένα γυμναστήριο).
Είναι ζωτικής σημασίας να προσαρμόσετε τη στρατηγική μάρκετινγκ στους πιθανούς ασθενείς σας. Πού βρίσκονται σε ποια χρονική στιγμή και πώς μπορείτε να τους προσεγγίσετε καλύτερα;
Μετατρέψτε τις ιδέες σας σε επιχειρηματικό πλάνο
Όλα αυτά τα βήματα σε συνδυασμό θα σας δώσουν μια αρκετά σαφή εικόνα της κλινικής σας. Έχετε καθορίσει το γιατί, τι, ποιος, πού και πώς. Αυτό σας δίνει μια πολύ καλή ιδέα για την ιδέα σας και το κόστος που θα κάνετε. Συνδυάστε όλες αυτές τις πληροφορίες σε ένα επιχειρηματικό πλάνο. Στη συνέχεια, μπορείτε να παρουσιάσετε αυτό το επιχειρηματικό πλάνο στις νομικές αρχές, προκειμένου να εγγραφεί και να χρηματοδοτηθεί η επιχείρησή σας – συν το ότι θα παραμείνει ένα χρήσιμο έγγραφο για το οποίο μπορείτε να επανέλθετε.
Ένα επιχειρηματικό πλάνο είναι ένα περίπλοκο έγγραφο που αποτελείται από κείμενο και αριθμούς. Το πλάνο απαντά σε σημαντικές ερωτήσεις, τις οποίες έχετε αντιμετωπίσει στα προηγούμενα 6 βήματα.
Μια σύντομη περίληψη:
- Περίληψη της επιχείρησης: μια σελίδα με την αποστολή, το όραμα και τον στόχο σας.
- Ομάδα-στόχος: πού και σε ποιον προσφέρετε τις υπηρεσίες σας
- Ανταγωνισμός: ποιος είναι ο ανταγωνισμός σας και τι σας ξεχωρίζει
- HR: ποιος διευθύνει την εταιρεία και ποια άλλα μέλη της ομάδας χρειάζεστε (ομάδα)
- Εξοπλισμός: ποια προϊόντα και υπηρεσίες χρειάζεστε για να ξεκινήσετε την κλινική σας
- Σχέδιο μάρκετινγκ: πώς μοιάζει η επωνυμία σας και πώς διασφαλίζετε ότι θα εμφανιστούν οι ιδανικοί σας ασθενείς
- Οικονομικά: πόσο αρχικό κεφάλαιο χρειάζεστε, τι περιμένετε να κερδίσετε και ποιο είναι το πάγιο κόστος σας για τα πρώτα τρία χρόνια
Από το επιχειρηματικό πλάνο στην χρηματοδότηση
Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι αυτά τα πράγματα είναι πλήρως επεξεργασμένα σε ένα αντιπροσωπευτικό έγγραφο, ώστε να μπορείτε να παρουσιάσετε αυτό το επιχειρηματικό πλάνο σε τράπεζα ή επιδότηση. Εάν χρειάζεστε χρηματοδότηση, ζητήστε από την τράπεζα πληροφορίες σχετικά με την επιθυμητή διαδικασία ή από κάποιον επιχειρηματικό σύμβουλο. Οι τράπεζες θα έχουν συχνά ειδικά τμήματα ή συμβούλους υπεύθυνους για επιχειρηματικά δάνεια, ωστόσο συχνά απαιτείται να υποβάλετε ένα επιχειρηματικό πλάνο πριν κλείσετε ένα ραντεβού. Αναζητήστε κάποιο δάνειο, είναι μέρος της επιχειρηματικότητας, αλλά πάντα με γνώμονα να συμπληρώσετε το αρχικό σας κεφάλαιο.
Ο επιχειρηματικός σύμβουλος από την άλλη θα σας ενημερώσει για όλες τα χρηματοδοτικά προγράμματα για την επιχείρηση σας και θα σας βοηθήσει να συντάξετε τον φάκελο υποβολής. Πρέπει ωστόσο να αντιμετωπίζεται την προοπτική ενός προγράμματος ως μία έξτρα βοήθεια το οποίο δεν θα καθυστερεί τις τρέχουσες αποφάσεις σας. Το επιχειρηματικό σας πλάνο πρέπει να είναι βιώσιμο και χωρίς την βοήθεια από την επιδότηση από κάποιο πρόγραμμα. Τα προγράμματα που θα σας ταιριάζουν είναι σπάνια, συνήθως καθυστερούν ως προς την ένταξη και υλοποίηση και απαιτούν σημαντικό ποσό ιδίας συμμετοχής. Ρωτήστε μας εάν επιθυμείτε να σας προτείνουμε κάποιον επιχειρηματικό σύμβουλο ή πρόγραμμα για εσάς.
Εάν είστε σε θέση να έχετε συγκεντρώσει το αρχικό κεφάλαιο σας ώστε να ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό στο (ρεαλιστικό) πλάνο σας, και καταφέρετε να αναζητήσετε μία έξτρα βοήθεια τώρα στην αρχή από την τράπεζα ή κάποιο πρόγραμμα ΕΣΠΑ (π.χ. Νέες δράσεις ΕΣΠΑ για ίδρυση νέων επιχειρήσεων), τότε μπορείτε επιτέλους να ξεκινήσετε τη δημιουργία του δικού σας εργαστηρίου!
Πηγή: ελεύθερη τροποποίηση από gymna stories